MUZIEKLESSEN

Muziek maken bij muziekvereniging Excelsior

Vanaf 7 jaar is iedereen van harte welkom bij muziekvereniging Excelsior! Wanneer je muzieklessen wil gaan volgen bij ons maak je allereerst een keuze of je wil gaan ‘blazen’ of dat je wil gaan ‘drummen’. Na het maken van de keuze bieden we je als vereniging 3 gratis proeflessen aan. Tijdens deze proeflessen krijg je les van 1 van onze leraren. Bij de laatste van de 3 proeflessen evalueren we samen met de leraar, met je ouders/verzorgers en de jeugdcoördinator of je lid wil worden van de vereniging. Je kunt hierna meteen starten met de individuele lessen.

Leerlingen- muzikanten
Je krijgt een instrument van ons in bruikleen. Aanschaf van lesmateriaal is voor eigen rekening.

1 keer per week heb je 20 minuten les en worden de basisbeginselen van het blazen of drummen aangeleerd. Deze basisbeginselen zijn erg belangrijk voor de verdere ontwikkeling als blazer of drummer. Tijdens deze lessen wordt vooral aandacht besteed aan:
♪ Houding (het bespelen van een instrument op de juiste manier)
♪ Lezen van muzieknoten

Lestijden:
Slagwerk: de maandagmiddag.
Fanfare: de maandagmiddag voor saxofonisten en de donderdagmiddag voor klein koper.

Als je deze basistechnieken voldoende beheerst mag je mee oefenen met het opleidingsorkest. Het opleidingsorkest repeteert 1 keer in de week op donderdagavond van 18:45 tot 19:30 uur.

Het opleidingsorkest treedt meerdere malen per jaar op. Wanneer je voldoende kennis hebt en in het bezit bent van je A-muziekdiploma, mag je instromen bij de fanfare of de slagwerkgroep.

Naast de individuele lessen van de docent verwachten we dat je ook thuis de nodige tijd muziek repeteert. Hierdoor leer je het instrument sneller bespelen en wordt het ook steeds leuker. Je moet er rekening mee houden dat je ongeveer 15 minuten per dag thuis zult moeten oefenen.

Wil jij graag Muziekvereniging Excelsior komen versterken, een keer bij een repetitie komen kijken of gewoon wat meer informatie? Neem dan contact op met:

Jeugdcoördinator slagwerk – Kim van Wijk – 06 10 21 77 87
Jeugdcoördinator fanfare – Mariska Nieuwkoop – 06 24 42 28 94